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MOBJE BRANDING

広島県尾道市にある帽子製造会社の技術を応用し、新しいインテリアオブジェを創るプロジェクト。アートやオブジェをもっと身近に感じてもらい生活に取り込んでもらいたい。この想いを根底に置き、製作の手のみによってつくられた完成品を届けるのではなく、創る余白を残したアイテムをお客様が完成させる『2つの手』をコンセプトにこのプロジェクトはスタートしました。ObjectにModelerやMordern,mobilierの頭文字のMをとり『MOBJE』と名付け、ブランドブック・HPではこれらの想いや、本社工場のある尾道の風景や工場風景を切り取りながら、ストーリーを構成しデザインしています。
A project to create new interior objects by
applying the techniques of a hat manufacturing company in Onomichi city, Hiroshima prefecture. We want people to feel more familiar with the arts and objects and incorporate them to into their daily life. Based on this mind, we started this project
with our concept “TWO HANDS” which means
we do not deliver products made by our hands in completed conditions, we want customer to complete the unfinished ones by their own hands. We named “MOBJE” by taking the acronym M for Modeler, Modern, Mobilier, and we composed the story and designed the brand book & web site with those mind by putting the sceanery of Onomichi and the factory where the head office is located.
MOBJE / 2019
www.mobje.jp
Photo
Yosuke Owashi
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ⓒ 2025 SHINYA YAMAMOTO

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